Hvorfor rejsekonto?

Idéen med at have en rejsekonto er at reducere arbejdet omkring administrationen af forretningsrejser og samtidig giver virksomheden bedre overblik over rejseomkostninger . Kontoen har op til 65 dages rentefri kredit – og andre fordele.

Næsten alle virksomheder kan opnå økonomiske og tidsmæssige besparelser ved at anvende en rejsekonto.

Fordele

  • Alle rejser debiteres på en fælles rejsekonto og ikke på den enkelte medarbejders firmakort, hvilket giver mindre administration og færre fakturaer.
  • Har de ansatte et firmakort* med forsikring, så aktiveres forsikringen, når rejsekontoen anvendes til indkøb af rejser.  
  • Alle omkostninger samles pr. kalendermåned og som betalingsbetingelse tilbydes du løbende måned + 20 dage eller + 35 dage. Det giver dig helt op til 65 dages rentefri kredit.
  • Faktureringen tilpasses regnskabsrutinerne i din virksomhed
  • Ved at tilføje information som fx projekt, afdeling eller købssted, tilpasses fakturaen jeres behov
  • Fakturaen sendes som papirfaktura eller elektronisk faktura (pdf), via OIOUBL/OIOXML eller filoverførelse.  

*Firmakortet skal være udstedt af SEB Kort Danmark.